Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)
Agència Catalana del consum - www.gencat.cat

Avís als afectats per la situació del Grup Orizonia (agències de viatges i companyia aèria)

 

Davant les notícies aparegudes en alguns mitjans de comunicació sobre les agències de viatges del GRUP ORIZONIA (Viajes Ibèria - VIBO, Iberojet, Solplan, Vivatours, Condor Vacaciones, Kirunna i ORIZONIA Life), recomanem a totes les persones usuàries que hagin contractat viatges organitzats amb aquestes agències de viatges i l'inici del viatge estigui previst en un termini imminent, que es posin en contacte amb l'agència de viatges minorista on l'han contractat, per confirmar la situació de la sortida del seu viatge.

1. Depenent de la situació, cal tenir en compte:
  • Si heu contractat un viatge combinat i no us poden prestar el servei contractat, haureu de reclamar a l’agència de viatges on heu contractat el viatge, demanant els fulls oficials de reclamació/denúncia o enviant una carta certificada, a fi de deixar constància escrita.
  • Si heu contractat serveis solts com ara hotel, avió...., cal que contacteu directament amb l’hotel o la companyia aèria per assegurar-vos de la confirmació de les reserves.
  • Paral·lelament, si el viatge ha estat pagat mitjançant una targeta de crèdit i no us poden prestar el servei contractat, podeu dirigir-vos a les vostres entitats bancàries per demanar l'anul·lació del càrrec i el corresponent reemborsament de l'import en el compte.

2. Davant la situació de la companyia aèria Orbest Airlines, recomanem que, abans d'anar a l'aeroport, contacteu amb:

  • la vostra companyia aèria i us informeu (tel.: 902 70 25 25)
  • la vostra agència de viatges si el vostre vol forma part d'un viatge combinat
Recordeu que, per la cancel·lació del vol teniu:
  • dret a la devolució de l'import del bitllet,
  • dret a la compensació (llevat que la companyia hagi informat de la cancel·lació almenys amb dues setmanes d’antelació), i
  • dret a les indemnitzacions per danys i perjudicis que es puguin acreditar.
Les quanties de les compensacions (llevat que la companyia hagi informat de la cancel·lació almenys amb dues setmanes d’antelació), seran de:

Distància del vol en km
Intracomunitaris
No intracomunitaris
Fins a 1.500
250 €
250 €
Entre 1.500 i 3.500 km
400 €
400 €
Més de 3.500 km
400 €
600 €

Cal tenir en compte:
  • Si heu comprat el bitllet en una agència de viatges o el vol forma part d’un viatge combinat, els passatgers afectats haureu de reclamar a l’agència de viatges on vau contractar el viatge.
  • Paral·lelament, si el bitllet ha estat pagat mitjançant una targeta de crèdit, podeu dirigir-vos a les vostres entitats bancàries per demanar l'anul·lació del càrrec i el corresponent reemborsament de l'import en el compte.
  • Si el vostre vol té connexió amb una altra companyia aèria, contacteu amb aquesta segona companyia aèria perquè tingui en compte la circumstància que us impedeix volar i arribar a l'hora.
  • Si no es respecten els vostres drets, comuniqueu els fets a la companyia aèria demanant els fulls oficials de reclamació/denúncia o enviant una carta certificada, a fi de deixar constància escrita.

3. En tots els casos:

  • Cal que conserveu tota la documentació de què disposeu (contracte, factura, bitllet d’avió, publicitat...).
  • L'empresa us ha de donar una resposta com abans millor i, en qualsevol cas, en el termini d'1 MES des que heu presentat la reclamació.
  • Si la resposta de l’empresa (agència de viatges, companyia aèria) no és satisfactòria, cal que presenteu la reclamació en un Organisme de Consum (vegeu més informació: on és l’oficina d’atenció al consumidor de la meva localitat).
4. Si es declara el concurs de creditors, per reclamar els imports pagats pels viatges, els vols que no vau poder gaudir i les despeses justificades que va suposar aquest fet, haureu de comunicar els imports a l’Administrador concursal (informarem d’aquest fet en aquest web). 
 
 
Més informació:

Tornar a inici de pàgina

 

© 2011 Agència Catalana del Consum