Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)
Agència Catalana del consum - www.gencat.cat

Avisos

Avís als passatgers afectats per les cancel·lacions o els grans retards dels vols per una vaga
Data: 25/7/2012

cancel·lació

 
L'Agència Catalana del Consum recomana a les persones usuàries que puguin estar afectades per les cancel·lacions o pels grans retards dels vols com a conseqüència d'una vaga, que abans d'anar a l'aeroport contactin amb:
·La seva companyia aèria i s'informin.
·La seva agència de viatges si el seu vol forma part d'un viatge combinat.


Tingueu en compte que es poden considerar circumstàncies extraordinàries els casos de vagues que afecten las operacions d'una companyia encarregada d'efectuar un vol.


Cancel·lació:
Si la companyia aèria cancel·la un vol per una vaga, els passatgers afectats no tenen dret a rebre una compensació econòmica addicional. No obstant això, recordem que sí tenen els drets següents:


-Dret a escollir entre la devolució de l'import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu.


-Dret d'assistència: rebre gratuïtament menjar i beguda suficients en funció dels temps que calgui esperar la sortida del vol alternatiu ofert, allotjament en un hotel quan calgui (inclosos els desplaçaments), així com mitjans de comunicació (2 trucades telefòniques, tèlex o missatges de fax o correus electrònics).


-Dret d'informació: la companyia aèria que cancel·li el vol ha de proporcionar a cadascun dels passatgers afectats la informació sobre com evoluciona la situació, així com un imprès on s'indiquin les normes en matèria de compensació i assistència. Es proporcionaran per escrit les dades de contacte de l'organisme nacional responsable del compliment del Reglament.


Gran retard:
Si com a conseqüència d'una vaga els passatgers han patit un gran retard de 2 hores o més, no tenen dret a rebre una compensació econòmica addicional però la companyia aèria està obligada a oferir menjar i beguda suficients, allotjament en un hotel quan sigui precís (inclosos el desplaçaments), així com facilitar mitjans de comunicació si preveu un retard:


·de 2 hores o més per a vols de 1.500 km o menys,
·de 3 hores o mes per a vols més llargs efectuats dins de la UE i per a altres vols d'entre 1.500 i 3.500 km,
·de 4 hores o més per a vols de més de 3.500 km efectuats fora de la UE.
Quan el retard sigui de 5 hores o més, podeu desistir del vol i la companyia us haurà d'oferir la devolució de l'import del bitllet en el termini de 7 dies (junt amb un bitllet gratuït de tornada al primer punt de partida, si procedeix).


En tots els casos, us recomanem que conserveu tota la documentació del vol (reserva, bitllet, targeta d'embarcament, contracte i publicitat).


Atenció: si el vostre vol té connexió amb una altra companyia aèria, contacteu amb aquesta segona companyia aèria perquè tingui en compte la circumstància extraordinària que us impedeix volar i arribar a l'hora per tal que no perdeu el dret a la devolució de l'import del vol amb el que havíeu d'enllaçar.


Si no es respecten els vostres drets, comuniqueu els fets a la companyia aèria demanant els fulls oficials de reclamació/denúncia a fi de deixar constància escrita.
Per a més informació sobre la situació dels aeroports podeu trucar a:


AENA a través dels telèfons 902 404 704 i (+34) 91 321 10 00.
 
 

012