Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)
Inici > Recomanacions > Disfresses
Agència Catalana del consum - www.gencat.cat

Disfresses

 
Recomanacions per a la compra de disfresses

L’ Agència Catalana del Consum recomana a les persones consumidores i usuàries que segueixin els consells següents: 

  • Les disfresses per a nens o nenes es consideren com una joguina i han de complir els requisits de seguretat i les normes específiques que s'apliquen en funció de la joguina: compliment de les propietats mecàniques i físiques (peces petites), de superfície de ventilació o d'inflamabilitat. Han de portar les indicacions següents:
    • El marcatge CE que significa que la joguina marcada compleix les exigències essencials de seguretat previstes a les normes comunitàries. 
    • El nom i la marca del producte. 
    • La raó social i l'adreça del fabricant o importador. 
    • Les instruccions i advertències d'ús. 
  • Si compreu màscares, vigileu que hi hagi prou orificis de ventilació i que aquests s’adeqüin a l’edat de la persona que les hagi de fer servir. 
  • Si compreu cosmètics, vigileu que en l’etiquetatge s’indiqui, com a mínim, el nom del producte, el del responsable (o fabricant o importador, amb l’adreça inclosa), la data mínima de caducitat, el número de lot i els components. 
  • Quant a les disfresses, en ser productes tèxtils, vigileu que l’etiquetatge inclogui la informació següent:
    • El nom, l'adreça i el NIF del fabricant, comerciant o importador. 
    • Als productes fabricats a l’Estat espanyol, hi ha de constar el número de registre industrial del fabricant. 
    • Els productes importats de fora de la Unió Europea han de dur el número d’identificació fiscal de l’importador. 
    • En els articles de confecció i de punt tèxtil (cotó, llana, etc.), hi ha de constar la composició del producte. 
  • És recomanable comprar disfresses que incloguin les indicacions de conservació a l’etiquetatge, per saber com rentar-les i conservar-les. 
  • Si compreu disfresses i productes, demaneu i conserveu el tiquet de compra o la factura, ja que n’és la garantia. També cal que conserveu els catàlegs comercials i la publicitat del producte en què se’n defineixen les característiques. Si detecteu defectes en el producte, cal que us dirigiu a l’establiment on l’heu adquirit i els adjunteu el tiquet o la factura de compra. 
  • Llegiu detingudament les etiquetes, les instruccions d’ús i les característiques del producte.
  • Pregunteu al comerciant per la possibilitat de canviar el producte. L’establiment no té l’obligació de canviar un producte que està en perfecte estat, a menys que ho anunciï. 
  • Si decidiu fer-vos vosaltres mateixos la disfressa, podeu reciclar els materials que no utilitzeu i ser creatius. 
  • Tots els comerços han de disposar de fulls oficials de queixa/reclamació/denúncia. 
  • És una garantia escollir una empresa adherida al sistema arbitral de consum.

    Junta Arbitral de Consum de Catalunya

  • Trobareu més informació:
    • Trucant al 012:


      Telèfon d'Informació de la Generalitat 012
      Telèfon d'Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya 012

      Des de fora de Catalunya: 902 400 012
      Des de l'estranger: 00 34 902 400 012


    • O contacteu amb una associació de consumidors.
    • Si encara teniu algun dubte, podeu omplir i enviar el formulari de consulta.

Tornar a inici de pàgina

 
 

Enllaços relacionats

 

© 2011 Agència Catalana del Consum